Produkty bankowe

Banki

Bank jest osoba prawną, która wykonuje działalność gospodarczą. Bank jest także pośrednikiem finansowym, czyli zajmuje się pośrednictwem. Banki są instytucja finansową, która zaspokaja oczekiwania i wymagania klientów w aspekcie usług finansowych oraz produktów bankowych.

Produkty bankowe

W zależności od tego z jakim klientem mamy do czynienia banki oferują między innymi prowadzenie bieżących rozliczeń i transakcji, przechowywanie środków pieniężnych, inwestowanie, oszczędzanie, pożyczanie środków pieniężnych na otwarcie działalności gospodarczej jak i na jej rozwój czy bieżące potrzeby itd. Banki oferują szereg usług tradycyjnych i masowych. Jednakże gdy nasze potrzeby są wyspecjalizowane, banki oferują indywidualne produkty bankowe dostosowane do wymagającego klienta. Przykładem może tu być prywatna bankowość, która skierowana jest do klienta zamożnego i zapewnia mu indywidualne produkty, obsługę i doradztwo. Stwarza także możliwość wyboru spośród wszelkich produktów dostępnych na rynku, a nie tylko  z oferty jednego banku.

Segmentacja klientów banku

Podział klientów na mniejsze, zindywidualizowane grupy jest koniecznością. Tylko w ten sposób banki mają szansę na dobre dopasowanie produktów bankowych do potrzeb i oczekiwań swoich klientów. Muszą to robić także dlatego, że stale rośnie konkurencja wśród banków, i tylko dobre dopasowanie produktów, dostosowane do indywidualnych potrzeb może zapewnić im nowych klientów. Kryteria segmentacji są różne. Może to być np. podział klienta indywidualnego według stopnia zamożności, bądź odpowiednio przedsiębiorcy według wysokości osiąganych dochodów.

Najnowsze produkty bankowe

Wzrastająca świadomość wśród klientów banku oraz coraz to wyższe oczekiwania w stosunku to instytucji finansowych zmusza banki do ciągłego rozwoju i poszerzanie swoje oferty. Bank, który przechowuje nasze pieniądz, prowadzi nasze bieżące rachunki i transakcje czy udziela kredytów, to nie wszystko. Banki swoim klientom oferują także szereg produktów ubezpieczeniowych, które mają ubezpieczyć ich od przeróżnych ryzyk, np. ubezpieczenie mienia czy ubezpieczenie prze zmianą kursu walut. Bank może także pośredniczyć w zakupie produktów finansowych bądź stać się doradcą inwestycyjnym. Banki coraz szerzej opanowują rynek finansów, ze względu na rosnąca konkurencję i coraz śmielsze poczynania klientów.

W zależności od potrzeb i grupy klientów, banki oferują popularne i masowe produkty, bądź ściśle wyspecjalizowane, dostosowane do indywidualnych potrzeb produkty bankowe.

 

1 Comment

  1. Również uważam, że odpowiednia segmentacja rynku to podstawa. Dzięki temu możemy dopasować produkty bankowe do osób, które faktycznie ich potrzebują. To zmniejsza koszt reklamy oraz zwiększa prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z naszej oferty. Rynek teraz jest tak nasycony, że ciężko przebić się ze nową ofertą, dlatego reklama nigdy nie powinna byś skierowana do wszystkich. Odpowiednia segmentacja rynku może być trudna, ale daje nam duże możliwości i stanowi kluczowe rozwiązanie w przypadku każdej instytucji bankowej.

Dodaj komentarz