Bank dla klienta

Bank dla klienta

Jak to było kiedyś z wyborem banku

Nie możemy oprzeć się wrażeniu, że na przestrzeni lat również postawa banku uległa zmianie. Kiedyś przede wszystkim na rynku finansów nie było takiego rozdrobnienia jeśli chodzi o placówki banków. Zatem konkurencja również nie była aż tak duża jak obecnie. Teraz bank jest przede wszystkim dla klienta.

Po drugie, nie wybieraliśmy banku, który jest lepszy. Nasz wybór opierał się najczęściej na tym, że ktoś z naszej rodziny korzystał z danych usług bądź, akurat do tej placówki było nam najbliżej. Rzadko kto, na własną rękę , przez skorzystaniem z usług danego banku przeprowadzał jakiekolwiek rozeznanie, czy jest to dobry wybór i najtańszy.

Bank dla klienta

Przez dużą konkurencję, teraz to bank musi zabiegać o klienta, a nie odwrotnie. Przez to banki nieustannie prowadzą analizę rynku i potrzeb potencjalnych klientów. Ciągłe badania, ankiety, analizy poza tym, że spowodowane są tym, iż bank jest dla klienta, a nie odwrotnie ma na celu także zbudowanie sobie bazy klientów i podniesienie sprzedaży. Idąc do banku po jakąkolwiek usługę finansową nie może zdarzyć się sytuacja, że nie sprosta ona naszym oczekiwaniom. Na potwierdzenie słów, że bank jest dla klienta powstają wyspecjalizowane placówki, które obsługują tylko wybrany sektor rynku, jak np. banki hipoteczne czy inwestycyjne. Wszystko po to aby dopasować swoje usługi na potrzeby klienta.

Zmiana postawy banku i nie tylko

Zaczynamy czuć się w stosunkach z bankiem stroną dominującą. Jesteśmy świadomi, że bank jest dla klienta. Nie mamy takich obaw jak kiedyś przed wizytą w banku. Jesteśmy lepiej doinformowani, mamy większa wiedzę na temat rynku finansów i bankowości, jesteśmy lepiej wykształceni, znamy swoje potrzeby i mamy oczekiwania. Udając się do banku nie jesteśmy zagubienie, a wręcz przeciwnie stawiamy wymagania. Wiemy czego chcemy, i że mamy szansę to uzyskać jeśli będziemy odpowiednio negocjować.

Zadowolenie klienta

Bank dla klienta to nie tylko badanie jego potrzeb ale i zadowolenia. Tak samo jak wiedza na temat produktów, których oczekują od banku jego klienci, ważna jest satysfakcja podmiotów, które skorzystały z usług danego banku. Dzięki temu banki wiedzą co jeszcze muszą zmienić i dopracować, aby przy kolejnej transakcji spełnić oczekiwania w 100%. Poprzez to banki chcą budować także relacje długofalowe. Dążą bowiem do tego aby zatrzymać klienta na dłużej. Mniej ważne jest sprzedawanie usług jednorazowych, a na pierwszy plan wysuwa się budowanie trwałych relacji. Bank jest dla klienta, czyli stara się robić wszystko aby nie tylko go zdobyć ale i zatrzymać na dłużej.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *